2 Ocak 2016 Cumartesi

Muzlu Süt





Kendimi ve ilk yalnız kalışımı hatırlıyorum baş döndürücü bir biçimde. Çocukluğuma ait bu anıda annem ve babam yakınlarda olmalı ama kimse yok ve sanki herkes uzaklarda… İnsanın ilk anısı böyle koyu bir yalnızlık olunca şarkılar hep yalnızlığı söyler. Yanına yaklaşan ve saçını okşamak isteyen bir insanın hafif hafif yukarı kalkan elinden korkmanın sebebi de çocukluğa ait başka bir anıdır.  Anıların içinde sevgiye dair olan bir anıya değil de bir içeceğe ulaşıyorum: muzlu süt.
Anıların içinde seyahat ederken dönüp dönüp aynı anı üzerinde düşünüyorum. Yalnız kaldığım o anı ve o soru: Neredesiniz?

Yıllar sonra yine yalnızım ama bu zorunda kalınmış bir yalnızlık gibi gözükse de aslında seçilmiş bir yalnızlık ve bu seçim sayesinde insanlarla sevgi dolu anlar paylaşıyor ve zorunda kalacağım bir yalnızlığa ya da ölüme meydan okumaya çalışıyorum. Yıllar öncesindeki muzlu sütün yerinde şimdi bol sütlü kahve var ve sevdiğim insanların hayat mücadelesinde anlamlı bir yerim var. Yıllarca üşüyen içim ilk defa onun ses tonu ile ısındı. Yıllarca arayıp bulmaya çalıştığım sesin ona ait olduğunu biliyorum ya o ilk anım ve korkuyla bakan gözlerim yatışıyor. Sakinleşiyorum ve kahvemden bir yudum alıp fotoğraf albümüne uzanıyorum. Sanki o yalnızlığa dair anıyı değil de sevildiğime dair anıyı bulacakmışım gibi düşünüyorum ama sonra kendi kendimi aldattığımı anlıyorum. Çocukluk yıllarına ait albümlere hızlı hızlı bakıp son yıllara geliyorum ve son yılların fotoğraflarında kedilerim ve ben varız. Sevildiğime dair o anıyı bir türlü bulamadığım fotoğraf albümlerini yerine koyuyorum ve derin bir nefes alıyorum. Aslında baş döndüren şey tam da bu…Çocukluk ve gençlik albümlerimde de son zaman albümlerinde de öyle fotoğraflar var ki sevgiyi hissetmişim doğru dürüst ve adam akıllı. İnsanın aklını başından alan bir duygu ile koltuğa oturuyorum ve orada gözlerimi kapatıyorum. Zorunlu yalnızlığıma belki bir saniye sonra belki de yetmiş yıl sonra ulaşacağım ama bu saatten sonra anılarıma haksızlık etmeyeceğim.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder