10 Nisan 2012 Salı

İLHAN BERK’İN AĞAÇ ŞİİRİ VE PARANTEZ İÇİ YASEMİN


Ağacım ben
(Ben de)
Dünyada gördüğünüz ağaçların hiçbirine benzemeyen bir ağaç
(Benzersizliğimle duru-yorum)
Birbirine benzeyen hiçbir şey yoktur
(Sustuklarımız da benzemez birbirine)
İki su damlası birbirine benzemez
(İki susamış çiçek de)
Beni kendimden başka bir şey yapmaya çalışan bu dünyada
(ben de çok dertliyim bu konuda)
Gene de benim
(Aferin demese de başkaları)
Bir başka ben:
Gölgesi bir ağacın
Hiçbir şey belli değil hem
(olmasın daha iyi bu)
Anın içine mi ötesine mi geçmeli?
(ötesine geçmek için içinden de geçmeli)
Yitip gitmeli mi yoksa?
(dalıp gitmek gibi mi ilhan berk?)
Bunu anlamıyorum işte
(ben de)
Hem her şey bir sessizlik
(Ezberimizi unuttuğumuzda utancın çiçekleri
Bütün utancımız o olsa bu dünyada)
Bir kuş geçiyor görüyorum
(Kafama değiyor hatta)
Bir su durduğu yerde genişliyor
(Ayaklarıma değiyor  gizli gizli)
Her şeye ben yalnızca bakıyorum
(Saygı duyuyorum ben de)
Bakmak benim işim, yalnız bakmak
(benim işim ne?)
Dünyadaki her şeyi korkunç özlüyorum
(Şu ç harfi yok mu ne haylaz duruyor şiirde)
(Özlüyorum benim de işim bu)
Küçük bir bahçeydi her şeyim benim
(şu ç harfi bahçedeki)
Ordan görünen evleri, sokakları, gökyüzünü unutamam
Şimdi biri yok
Bir resimde ağaç olmayı hiç düşünmedim ben
(Ç harfine saplantılı bir kadınım. Hiçliği de ağaçları da sevmem bundan mı?)
Köklerimi saymazsak(köklerimi ben de göremiyorum)
Büyük bir değişiklik olmadı
Yaşamadığımı da kimse söyleyemez
(Hiç kimse söyleyemez hem de)
Uzun mu uzun bir yolculuğa çıkmış gibiyim
(Ç’nin çenesindeyim şimdi)
Sonsuz uzuyorum
(Çeneme vurdu benim de)
Ama sonsuzluk değil bu
(Gevezelik değil bu)
Sonsuzlukta dolaştığımı biliyorum ama
Elimde değil, yerimi yadırgıyorum
Dünyada bir resimde olmak…
Hepsi bu
Hem böyle bir şey olmalı:
Varolmak
(Çınnnnnnn)

***İlhan berk’in ağaç şiirinin arasında onunla konuşur gibi yazdım. Benim yazdıklarım parantez içinde. Yalnız bir parantez var ki o İlhan Berk’in ağaç şiirinin içinde de var. Köklerimi saymazsak dizesinden sonra gelen parantez İlhan Berk’in açtığı ve kapattığı bir parantezdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder