24 Ağustos 2019 Cumartesi

ağaçsız insan mı olur?



ilhan berk okudum uyanır uyanmaz
gün başlamamıştı daha
komşu sesini açmıştı radyosunun
koşa koşa sana bir mektup getiriyordum

ellerim güzel miydi
bileklerim mavi mi
deniz mi kokuyordu avuçlarım
koşa koşa gelirken

ilhan berk okudum uyanır uyanmaz
kahvaltıdan önce ve sonra
çay bir başka güzel göründü
ekmek başka güzel
peynir mavi olur mu diyeceksin
maviydi eminim

uyanır uyanmaz
kedilerim beni izliyordu
sana koşa koşa geleceğimi
benden önce biliyorlardı
ilhan berk okumamı istemişlerdi
benim için kitaplıktan seçmişlerdi
düşürmüşlerdi onu
ağacın altına

evinde ağaç mı var demeyin
ne olur
ağaçsız ev mi olur 
ağaçsız insan mı olur

uyanmıştım
ormanlar yanıyordu
ölüyordu doğa
gözlerimi beton eziyordu

uyanmıştım
sana koşa koşa orman getiriyordum
koşa koşa okyanus
mektubu açınca anlayacaksın

betona inat
ağaçlara sarılıyoruz
bırakmamacasına
kollarımızı kesecekler belki de
ayırmak için bizi 
o zaman işte ağaç insan olacağız
o zaman kollarımız olacak kuşlar
anlayacak herkes
neden şiir okuyoruz
sabahları uyanır uyanmaz 

neden mektup yazıyoruz
neden koşa koşa okyanus
getiriyorum
o zaman işte kuş sesleri kaplayacak her yeri 

yasemin şenyurt
25.08.2019 
05.16
ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder