7 Ağustos 2019 Çarşamba

Dağın Doruğu Sanki




Kendine bir daire buldu önce
Çevresini hesaplamak istedi
Kaçtı pi sayısı
Sahiden kaçtı

Kendine bir üçgen buldu
Çevresini hesaplayacaktı
İç açılarını falan
Dağıldı aklı

Hipotenüs  de neyin nesi
Güzel mi güzel bir öykü olmasın
Bir kumaş mı yoksa
Kandırdı kendini

Üslü sayılara
Küstü önce
Birin üssü sıfır
Eşittir bir dolunay

Fonksiyonel
Say geriye doğru
Dalgıç mısın sanki
Boğul ne olacak

Ben şimdi saymaya ikiden başlıyorum
Çift sayıları çarpıp hep sıfırdan başlıyorum
En büyük ortak böleni bulacağıma 
Okyanusa açılıyorum

Kanatlarım gümüş mü gümüş
Süzülüyorum 
Bir deri bir kemik kalıyorum adeta
Toplasam kendimi 
Hep şiir mi

Sanki bir dağın doruğu
Kierkegaard Korku ve Titreme'yi yazmamış
Sanki bir dağın doruğu
Genç Werther mutlu

Bir şeyler oluyor bana
Çıkarıyorum kendimi günlük yaşamdan
Öyle bir çıkarma işlemi ki
Seneler sürüyor

Bir soru cümlesi içinde
İçimdeki buzdan ünlem erimesin mi
Üç noktalar uçmasın mı
Mutluluğun karesini almak mıdır bu

Çarpım tablosunda
Dokuz kere sekiz
Yetmiş iki eder
Aksini iddia edemezsin derler
Ediyorum
Bu şiirde dokuz kere sekiz
Yaşam eder 
İspatıdır gökyüzü

Ağlamayacağım işte 
İnadım inat
Bu şiirin konusu ne dalgıç
Ne matem
Ne matematik

Ne bilim anladı 
Ne sanat
Gel
Kendimize beşinci işlem bulalım
Dört işlemden bunaldık 
Beşinci işleme umut tam
Gerçek zayıf
Hayal güçlü

Yasemin Şenyurt
2019
Ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder