17 Mart 2019 Pazar

pazar akşamüstü

Kahve kokulu bir bahane buldum
Çikolata mı gördüm
Üstelik sütlü
Öldüm de dirildim  Pazar akşamüstü

Pazar günü ne bahar ne kış
Ne şiir ne şarkı
Teselli edemezken
Kahve kokusundan çıkardım yaşamın altındaki baklayı

Anlaşılmazdım üstelik
Ağlamazdım gülmezdim
Hissizlik halinden bir anı ile çıktım
Sahiden cambazdım
İp de nedir ki
Ben yeryüzünde yüzdüm
Bata çıka

Uyum psikolojisi sınavında
Boş bir kağıttım
Yüz aldım
Sıfır almak için yetersizdim


Bazen tramvayda karşılaşıyorduk
Bazen de denizaltında
Hep karşılaşıyorduk
Biraz yardım eder misin 
Şu an bu rüya diyordum
Sen de gerçek olsun diyordun
Olurdu olmazdı derken
Uçuyordu balonlar
Ellerimizden kayarak 
İçimizdeki sıkıntıyı kaynatıp içecekti ki
Şiirin başı geldi aklımıza
Kahve var
Kokusu
Kahve kokusundan bahane

Şiir dedi
Göz göze gelmektir
Gelemezsen
Hem felaket
Hem felsefe

Cambaz mıyım ne
Öğrensem yeni bir dil
Baklayı çıkarır mıydım yaşamın altındaki
Bu soru cepte
Yoksul değilim hiç de
İnsanın cepte sorusu olur da
Yerli ve iki kelime olan filmi bilmez mi 

Şiir dedi
Tutulmak değil de nedir
En sevdiğin dilde

Can sıkıntısının en can yakan yerinde
Bir anıdır ki andır aslında
Zamanı telaffuz eden her şey yanılıyor
Mekanı betimleme çabası çuvallıyor

Tutulmamışsan 
Anlayamazsın




Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder