18 Ocak 2018 Perşembe

yaşamı sökmüş gibi gülümseyen çocuk




Şarkılar dinleyerek sakinleştirirdim kendimi. Uysaldım. İçimde çocuklar koşuştururdu, bir çocuk hiç koşuşturmazdı, o okurdu. Eline ne geçerse, tabelada ne yazarsa, gazete, dergi, kitap okurdu. Okurken heyecanlanırdı. Her cümlenin sonuna geldiğinde okumayı değil de yaşamı sökmüş gibi gülümserdi. Yaşamı sökmek öyle kolay mı derdi koşuşturan ve yüzü epey kızarmış bir çocuk ve bizim okur başını öne eğerdi. Bir gün öyle bir öykü yazacağım ki herkes benim kim olduğumu anlayacak demeden okurdu, yazardı, okurdu. Bir gün bir şiir kitabım olacak demeden şairleri tanırdı. Yaşamı söker gibi gülümserdi, diğer çocuklar hep bir ağızdan ona seslenirdi: Öyle kolay mı!

Süt içerdi. Matematiği zayıftı. Kendisi sıskaydı. Sütü balsız içerdi.
Mutluluk oyununu YALNIZ oynamaya bayılırdı.
Evcilik oynamaktan sıkılırdı.

Yetişkinlerle arkadaş olmaya başladı. Diğer çocuklara ayak uyduramıyordu. Çünkü diğer çocuklar habersizdi cümlelerin devrik kurulabileceğinden. Hayatın devrik yaşanabileceğini öğrenmeleri için bir zorlu sınavdan geçmeleri gerekecekti.
Zarf nedir, zamir nedir, dolaylı tümleç nedir öğrene öğrene kompozisyonlar yazıyordu.
Kompozisyonlarına tuhaf isimler buluyordu.
Mutsuzluk Salatası veya Buğulu Ayna…
Mutsuzluk Salatası başlığını koyduğunda yaşamı söker gibi ağlamıştı. Kağıttaki mürekkep dağılmış, kompozisyon okunamaz hale gelmişti.
Diğer çocuklar onunla alay etmişti.
Matematiği zayıf, hayalleri yamuk, kompozisyonları yaş içinde mutluluk oyununu yalnız oynamaya bayılırdı.
Biri geldi yıllar sonra. Çocukluğundan mı, cennetten mi, düşlerden mi bilemedi. Değişti onunla. Başka türlü baktı olaylara. Mutluluk oyunu onunla daha başkaydı.
Kitap kokularına bayılıyordu ikisi de.
“Ama sen…”
Şaşkınlık, heyecan, sevinç içinde bir dilek tut dedi ona. Bugün doğum günün.
“Ama sen…”
Kendimi affettirebilir miyim dedi ona kalbi bir şeye kırılınca.
“Ama…”
Ama bağlacını çok kullanıyorsun dedi ona.
Gülümsedi, kendini sevdi, hayatı daha iyi anladı.


Yasemin Şenyurt
2018 Ocak 

1 yorum:

  1. Bloğu açınca karşılaştığım bu güzel hikaye bana şöyle dedi;Bu haftasonu hiç sıkılmayacaksın bu blogda ki şimdilik sanal cennetim diyorum bloğa.Arşivlerde rahat rahat gezinmek için mesaimin bitmesini istiyorum.Güçlü kalemine hayran kaldım..Hiç bırakma o kalemi Yasemin..

    YanıtlaSil