7 Temmuz 2017 Cuma

Sait Faik'e Mektup-Öykü




“Hayır, garip insanlarla uğraşmak istemem. Onlardan bana hayır yok, bana seven, gülen, bağıran mahlukat lazım! Bu adam yaşamıyor ki…Köpeğinden başka kimsesi yok.”
Havada Bulut öyküsü
Sait Faik Abasıyanık

Yangın yerine dönen yüreğime bir avuç su serpen rüyalarım olmasa ne halde olurdum. Ne halde olurdum üşüdüğümde kardan adamları sevmesem. Ne halde olurdum denizi dost, toprağı yar, geceyi kardeş bilmesem. Türküler söylemesem, kitaplar almasam, felsefe bilmesem nasıl çözerdim düğümleri, nasıl giderdim uzaklara? Cümleler kurarım bazıları kekik kokar, dizeler yazarım can simididir, bir paragraf düşlerim, uçurtma hayalidir.
Balıkçılara rast gele, köpeklere hav hav, kedilere miyav demezsem ne kadar azalırım. Ne kadar azalırım yüreğim sıkıştığında bir pencere düşlemesem. Nasıl çoğalırım bir yaz gecesi saçlarıma düşen aklardan sevinçle bahsetmesem. Hesap kitap peşinde değilim. Aldanışlarımı bile seviyorum. Nasıl yaşar insan başka türlü, bilemem.
Benim yangın yerine dönen aklım nehirleri düşler durur. Trafik ışıkları yeşilmiş, kırmızıymış, sarıymış, ben hep geçerim, geçerim karşıdan karşıya. İmkansız bu derler. Geçenlerde ölmedi mi o? Yaralanmışım derim, geçerim. Gözlerine inanamaz insanlar. Yaramın yerini görmedikleri için belki bana ters ters bakarlar.
İskelede bir çocuk, çocuğun elinde oyuncak bir gemi, adı ne geminin sormasam ölürüm.
Adın ne çocuk? Adın ne çocuk? Tanışalım seninle, gemin çok güzel, adı var mı?
Gülümser çocuk. Şarkı söyler, bilir misin bu şarkıyı, bilmemek ayıp. Bilmemek ayıp. Sen ölümsüz kadın mısın der çocuk. İskelede konuşuruz, annesi babası gelene kadar. Çocuk anlar beni, vedalaşmaz. Gemimin adı ne olsun diye seslenir rüyalarıma. Sen misin derim. Ölümsüz olmadığıma inansın isterim.

Cümleler kurarım ben çocuk. Ne halde olurdum kalemim olmasa, kağıtlar bu kadar beyaz bu kadar boş bu kadar ferah olmasa? Ne halde olurdum balıkçılar gülümsemese? Kediler karınlarını açıp kendilerini sevdirmese çok üzülürdüm ters ters bakanlara. Yaralandığım doğrudur çocuk. Hiç hastaneye gitmedim kendimi bildim bileli. İyileştim cümle kura kura.  

Yasemin Şenyurt
2017 Temmuz
Ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder