16 Mayıs 2020 Cumartesi

Yaşamın Sonuna Dek




belki ben bir posta kutusunun içinde
büyüdüm



belki çay kaşığına yansıyan güneşe çarptım
sakar oldum

belki de bir gece 
kuşkucu thomas resmine bakakaldım
belki de o gece
barok kelimesinin anlamını öğrendim

sanrılarımdan kurtulmam uzun sürdü
bir asır kadar
ne ara onyedinci yüzyıl başına geldik
nasıl oldu da ideal güzelliği aşmak geldi akıllara

belki ben bilim tarihi notlarına dönmeliyim
belki felsefe sözlüğüne
kalbim sanatın öyküsünde kalacak
o kadar açık ki bu

yaşamımın sonuna kadar
eritme tekniğinin bulunmuş olmasına sevinebilirim
yaşamım belki de bu sevince farklı biçimler vermekle geçecek
belki de 
caravaggio'yu eleştirdikleri gibi
beni de eleştirsinler istiyorum

bu şiire iki renk yakışıyor
iki rengin iç içe geçişlerine de
üç renk eşlik ediyor
kaç renk var ki zaten diyorlar
ah!
bin renk olduğunu söylesem
kim inanır
aşktan başka

kim inanır bir kitabın bir ömür okunabileceğine
kim inanır sakarlığın şans olduğuna

Yasemin Şenyurt

15.05.2020
Ankara


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder