11 Aralık 2019 Çarşamba

Güzbilim Dersinde Haiku Yazamamak Üzerine Bir Şiir








kendime kaçsam
sırt çantasız
dayansam dağ gibi
bir ihtimal daha var
o da yaşamak mı dersin

kendime ev
kendime kale
kendime okyanus
okudukça

pencere buğusunda
büyür 
büyürse eğer bir sözcük
büyür bir düş
büyürse eğer 
buğuda

uykumdan kaçtım
anlam için
yollara vurdum kendimi
karşılaşmak için
en altın kalpli devle

ormanlar dost
nehirler kardeş
gece sırdaş oldu yolda
kaybolmadım
kendime rehber

yeryüzünün en kibirli misafiridir insan
kahkaha atabilirse azalır bencilliği
kahkaha atabilirse kendine
hayata kalbini katar
ağlayabilirse
buzlar çözülür
kendime sitem
kendime efkar
kendime nergi
kendime gü

son harfleri nerede çiçeklerin
ey gece

güzbilimi dersinde
öğretmen şiir bey
haiku yazdırdı 
ben kapandım sıraya
ağladım
kapanır insan bazen
öyle kapanır ki içine
sırat da nedir
cehennem ne

haiku yazmak zor
sayın şiir bey öğretmen
ben bir yolcuyum
altın kalpli devi arayan
ormanlardan geçe geçe
aç susuz
sözcüksüz huysuz
haikusuz

inanıyorum üstelik
o devin yaşadığına
kimsenin inanmadığı bir çağda
belki bu yüzden sayın şiir bey öğretmen
kaybolmamalıyım

Yasemin Şenyurt
12.12.2019
Ankara 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder