24 Mayıs 2015 Pazar

John Nash iyi ki yaşadın...



John Nash'i Akıl Oyunları filmi sayesinde tanıdım. Şizofreni hastalığını yaşamış ve bu hastalıkla birlikte yaşamını sürdürmüş ve başarılara imza atmıştı. Onun hakkında geçmiş zamanda konuşuyor olmak onun ölüm haberini yeni duyduğum şu sıralarda ne kadar acı geliyorsa yıllar sonra da acı gelecek diye düşünüyorum. 

Şizofreni hastası olduğumu öğrendikten sonra  hayata dair  en umutlu gelen şeylerden biri bu hastalığı yaşayan insanların birlikte zaman geçirebilecekleri ve üretken olabilecekleri Şizofreni Hastaları ve Yakınları Dayanışma Derneği ile tanışmam olmuştur. O yıllarda yüksek lisans için başvuru yapıyor ve bir yandan da yüksek lisansta başarılı olup olamayacağıma dair kaygılanıyordum.  Bir gün tek başıma bir film izleyeyim ve farklı şeyler düşüneyim amacıyla sinemaya gitmiştim.   Filmin heyecanı kaçmasın diye konusuna bakmadan sinemada bulmuştum kendimi.

Sinemadan çıktığımda duyduğum heyecan ve hayata dair umudum o kadar yoğundu ki...Yıllardır bu başarı, sevgi ve azim öyküsünün etkisinde  kalarak ve ben de yapabilirim diyerek doktorada tez aşamasına kadar geldim. John Nash yaşamımdaki en önemli insan oldu yıllardır. Kendisiyle ilgili yazılan bir yazıda kendisinin   hastalığın getirdiği düşüncelerin de matematikle ilgili düşüncelerinin de  aynı yerden geldiğini düşündüğünü okuduğumda çok etkilenmiştim. 

John Nash bence bu hastalığı yaşayan hepimizin yaşantısını olumlu anlamda etkiledi ve bizi çok yüreklendirdi. Yüreklendirmeye de devam edecek... Varlığın, yaptıkların, düşündüklerin için teşekkür ederiz John Nash. Bu dünyadan ayrılışın bizi çok ama çok üzdü...

Tanımadan çok sevdiğim ve tanışmadan yaşamıma yön ve cesaret veren  "bir güzel akıl" iyi ki yaşadın...

Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder