14 Mart 2015 Cumartesi

Okurla Konuşma





Gözlerini açmakta zorlandı. Dün gece öyle garip rüyalar görmüştü ki etkisi günlerce sürebilirdi. Günlerce sürebilirdi uyanmak. Uyanabilmek için yüzünü yıkamak yetmeyebilirdi. Tam da yaşanılası bir gün başlamıştı dışarıda ama o uykuya geri dönmek için yatağın üstünde oturuyordu.  Duvarları izliyordu boş gözlerle. Kedisi geldi ve ayaklarıyla oynamaya başladı. Benimle oyna çağrısına çok uykulu olduğu halde cevap verme isteği duydu. Kedisine kızım diye seslendi. Kızım benim diye devam etti seslenmeye ve sevmeye.
Bir kıyıdan uzaklaşmaya benziyordu güne başlamak.
Okuma bayramına benziyordu bazı günler.
Bir kıyıdan usul usul ayrılıyorduk ikimiz.
Gözlerini açmak için gözyaşı şart değil ki…Zorlanıyordu hem de çok zorlanıyordu ama inat ediyordu başlamak ve sürdürmek için. İnat ediyordu okuma bayramına katılmak için.
Kıyıdan uzaklaşırken kızımı da almalıyım diye homurdandı. Olmaz diyecek gibi olduğumda hemen yüzünü astı. Homurdanmak ve somurtmak bile ona yakışıyordu. İnsana homurdanmak yakışır mı hiç diyecek gibi olma sevgili okur. Onun yüzündeki her duygu yüzünden ona ve duygulara bakışım değişti benim. Şimdi bana abuk sabuk sorular sorma sevgili okur. Gözlerini açmakta ve uyanmakta zorlanmış olsa da sevmekte deli doludur o. Sevmek söz konusu oldu mu yer yerinden oynar onun için.
Kıyıdan uzaklaşırken ama benim kızımı almam şart dedi. Ben onun dediklerini dinleyeceğime sana laf anlatmak için çırpınıyorum sevgili okur. Olacak iş değil bu!
Sevmek diyordum.  Ben onu benim tanıdığım gibi kimse tanımasın istiyorum ya bu kıskançlık mıdır haylaz ve zeki okur? Gözlerinin en boş baktığı anlarda bile dolup dolup taşıyor ya gözlerim… Sana laf anlatmaktan vazgeçemedim okur.  Ona “kızını al” diyemedim. O da buna sinirlenmiş olacak ki kedisini kaptığı gibi yanıma geldi. Yanıma geldiği için gün başladı. Akşamüstünde gün de başlar. Yazları kar da yağar. Neler olur neler daha…

Şimdi o kızını aldı ve yanına geldi. Sen de şu okurları bırak da onun yanında ol. İkiniz o kadar yakınsınız ki şu an. Kedisi bile ona o kadar yakın değil şu an. Şu an diyorum çünkü başka anlar yok. Başka insanlar az önce gittiler. 

Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder