7 Mart 2016 Pazartesi

Önce Özgürlük



Önce özgürlüğün hayalini kurdum. On yaşımda ben yalnız yaşayacağım demeye başladım. Önce yazmayı sevdim. Bir gün yazar olacağımı düşündüm. Önce kedileri sevdim ve onların kendilerine özgülüğünü. Şu anda iki kedimle birlikte yaşıyorum ve bazen şiir bazen de öykü yazıyorum. Hayallerimi sınırlayanlara ya da şekillendirmeye çalışanlara güldüm geçtim. Cesaretimi kıranlara bir daha aynı imkanı tanımadım. Bedenimi ve ruhumu özgür kılan bazen dans etmek oldu bazen de fotoğraf çekmek. Sessizliği doyasıya tattım ve sonunda konuşmaya karar verdim. Şizofreni hastalığı ile tanıştım ve bu hastalığın benden alıp götürdüklerine inat onu unutmaya çalışmadım. Önce yaşamanın hayalini kurdum. Yalnız, başkalarıyla, kedilerimle  nasıl yaşayacağıma dair hayaller kurdum. Gerçekleştiremediğim hayallerim oldu ama hayal kurmaktan ve denemekten vazgeçmedim. Nasıl daha güzel yazarım ve nasıl daha sağlıklı düşünürüm diye kafa yordum. 

Cesaretim kırıldığında
Hayallerim gerçekleşmediğinde
Kendimi değersiz hissettiğimde
Umudum tükendiğinde
Bir şiir yazdım 
Şiirin sonuna geldiğimde hep iyi hissettim
Daha iyi
Daha umutlu
Daha özgür 
Daha kadın

Islık çala çala
Korkumu ata ata
Yara bere içinde kala kala
Şiirin sonuna geldiğimde hep iyi düşündüm

Başladım
Karaladım
Sildim
Düşündüm
Yeniden başladım
Yeniden başka sözcüklerle
Aşk ile çalışarak

Özgür düşünen, özgürce yazan ve özgür hayaller kuran tüm kadınların gününü kutluyorum. 

Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder