10 Nisan 2013 Çarşamba

Biricik


Her insan biriciktir ama bu günümüzde unutulan bir genellemedir. Unutulan genellemeleri seviyorum ve sanıyorum en sevdiğim unutulan genelleme her insanın biricik olduğudur. Biriciklik vurgusuna son dönemde Benjamin’in Pasajlar kitabını okurken rastladığımda günlük hayatta her kişinin ya da her olayın biricikliğini göremememize neden olan sıkıntılar olduğunu düşündüm ilk önce.

Kendine özgü durumların genellemelere sokularak değerlendirilmesinden duyduğum rahatsızlığı psikoloji öğrencisi bir arkadaşımla paylaştım ve o bana günlük hayatta genellemelerin önyargılara yol açtığını ancak bilimde genellemeler yardımıyla özel için bir şeyler yapılabildiğini söyleyince biraz nefes aldım.

Nerede ve ne zaman ve nasıl davranmamız gerektiği konusu çok hassas bir konu. Bu hassas konunun içinden bir çırpıda çıkabilmek mümkün değil.

Yaşamak incelik ve hüner isteyen ciddi bir uğraş. Dilerseniz yaşam sizin için bir terapi alanı olabilir. Bu terapi esnasında genellemeler yaparak insanlarla diyalog kurmazsanız terapiden mümkün olan en yüksek yararı elde edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder