2 Ağustos 2013 Cuma

Ağustos







Bütün Ağustos yeni bir kitap olacağım
Yine de eski bir kitap kadar güzel duracağım
Sayfalarımın arasına deniz karışacak
Okursan bir gece
Kendime doğru yürüyeceğim

Okumak istersen bir gece
Bütün Ağustos kitap olacağım
Ağaçların dibinde mavi olmak
Mavinin her hali mi güzel
Güzel olmasam da
Kitap kokacak sesim

Duyacaksın
Duyacaksın

Bir yıldıza ya da trene yetişebilirsin
Palette mavinin tüm tonları
Oldum olası deniz sessiz
Bırakabilirsin de elinden kitabı

Arkandan koşar sayfalar
Yine de duymazsan
Mavinin her hali güzel
Yanında durdukça
Bütün Ağustos
Bir kitap ya da elma
Elma ya da ay
Ay ya da bıçak
Bütün Ağustos her halimle yanında
Bütün ömür de sürebilir bu hal

Sen oku
Sen dokun
Sen duy
Bütün ömür

Her sesi hayra yordum
Aklımı iyiye
Yine de iyi değilsem
Kitap kokmalı sesim
İnanmasam kuşlara
Uçarken kafamı çarpardım bir buluta

Mavinin her tonunu duymak isterim
Bütün bir ömür
İnanmasam sana ve yaşama
Yaşayıp gitmek isterdim sadece
Şimdi bir ağacın kökleri
Şimdi denizin sesi
Şimdi kitabın kokusu
Başımı alıp gidecekken
Duyduğum mavinin her tonu
Alışmak istedim
Unutmak istedim
Şimdi bir yaşamım varsa
Sana doğruysa
Bütün suç benim
Dünyanın en güzel suçlusuyum

Alışmadım
Unutmadım
Dünyanın en yoksul en zengin en mutlu en dertli

Şimdi bir yaşamım var
Aklıma gelmiyor intihar
Gelse de gülüyorum
Gülerken mavi
Gülerken özgür
Gülerken

Bütün Ağustos ya da bütün ömür
Sen duy
Sen kokla
Sen anla
Sen tamamla bu şiiri
Sen başla

Belki bu gece çok kötü olurum
Yine de kitap kokusu olur sesimde
Sana doğru  bir ses
Nefes nedir ki
Sana doğru bir ses

Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder